Bajs i ansiktet..?

Jag har i princip aldrig riktigt brytt mig om att ta hand om min hud mer än att man slänger på sig lite Ldb eller nån gammal tub från ett hotell eller lite Brun utan sol. Men under senare tid har jag börjat tänka lite mer på detta då mitt ansikte ser ut som böldpesten (det är inte sant men ni vet hur man kan se på sig själv). Skämt och så men min haka är katastrof. Hormonfinnarna som bara blommar ut vid pms-stadiet och de stora finnarna hinner knappt läka innan det är dags igen. Blir så trött. Självklart gör inte produkterna att hormonnivåerna ändras men de kanske kan hjälpa till lite grann i alla fall. 
   Har börjat tänka mer på miljön och på ohälsa osv och med all plast, alkohol, parabener och allt annat dåligt känner jag att jag likaväl hade kunnat smörja in ansiktet med bajs(self-tanning).
   Jag vet inte mycket om hud men läs gärna på Amandas blogg om hud-tips; Del1, del 2, del 3.
 
Har hört mycket gott om Maria Åkerberg och köpte även en kalkstensdeo(!), vad säger ni? Erfarenheter?
 
 
 
Vardagen | ekololiskt, hud, hudvård, hälsa, mariaåkerberg, naturligt, skönhet | |
#1 - - Amanda :

Pappa hade den en heldag och var chockad över att han var torr vid dagens slut! Han trodde inte den skulle funka!!

Svar: Det var ju därför jag köpte den! Om en militär klarar sig gör jag det ;)
Josefin

#2 - - Elise:

Inga egna erfarenheter men jag har också hört gott om det! :)

Svar: Härligt! Efter en dag, ingen skillnad men känns bra och luktar gott! :)
Josefin

#3 - - Christina:

Jag smörjer in mig med ren Aloe vera gelly, och till min dotters finnar använder vi MSM-salva, toppen båda två :)

Svar: Härligt!
Josefin

Upp