Det blev inga rutiner och orimliga krav.

Vi har haft en underbar sommar med mycket tid tillsammans som familj men någonstans vill man ju gärna ha lite rutiner för att sedan njuta av sommaren nästa gång. Vi har inte börjat än. Lars blev sjuk innan han hann gå tillbaka till jobbet och Lillan gick en dag på föris innan vi fick hemjour (föräldrakooperativ) och sen blev hon sjuk. Jag har haft ont i halsen i en vecka nu och nu känner jag att förkylningen kommer bryta ut. Hade en liten förhoppning om att det bara skulle vara en halssjuka men vem trodde jag att jag kunde lura? 
 
Det är en stress att försöka skydda lilla mini från sjukdom och tidigare i veckan trodde jag att jag skulle få en hjärtinfarkt. Vet inte hur snabbt det kan gå. Det är tufft att vara tvåbarnsmamma! 
 
Förutom att vara mammaledig har jag börjat en distanskurs på 25%, "Kost vid graviditet och amning" vilket för mig kändes som en bra repetition och fördjupning och som en vettigare syssla än att kolla på serier. Jag hoppas att det kommer gå bra men jag tänker inte se det som en big deal om jag behöver pausa den.
 
Vi övar på att skära ner på skärmtiden för oss alla och börjar bli bättre på det men ibland är det en skön barnvakt. Dock med mycket mer gnäll när hon väl inte tittar. 
Trotsåldern eller omställningen att få en lillasyster gör mig till en tokig mamma (plus just nu "va inte så nära Doris när du är sjuk!"). Hon är på mig, håller fast mig, slår mig, gör allt som är "Nej!". Uppmärksamhet och närhet. Snälla säg att ni känner igen det?
 
Idag var andra dagen hemma själv med båda och jag vet inte men är det rimligt att baka en äppelkaka med en treåring som "kan själv" samtidigt som man ammar och knäcker ägg? Dags att lägga ner ALLA krav! Right mamas?
 
Såhär sitter jag mest. Lillan älskar att fota.
 
Lady
 
Nu tycker jag hon ser ut som en Doris. Rött blir hennes färg kanske. Sparkdräkten är med sen 1990.
 
 
Vardagen | mammaliv, vimedbarn | |
Upp