Trodde det skulle få börja idag.

Det rullar på här hemma. Vissa dagar känns längre än andra och ibland får jag ta en timme i taget. Längtar tills kvällarna för då har jag klarat av ännu en graviddag och jag får sova. Ytligt dock.
 
Idag var det en inbokad hinnsvepning för mig som bokades av en sommarvikarie. Hon var så fin och bra och hon gjorde min dag på mitt senaste besök på MVC. 
Tre timmar innan min önskade hinnsvepning (vissa kriterier bör uppfyllas) ringer min barnmorska och säger att de inte gör hinnsvepningar där och att det också måste vara från v 38+0.. Bryter ihop. Orkar inte. Skulle ringa till förlossningen. De säger att de visst ska göra det på MVC och vi läser riktlinjerna tillsammans. Man får göra det om man har medicinska skäl, från v. 37+0.
Känner mig snuvad. Inte för att jag tror att det faktiskt skulle sätta igång förlossningen idag men kanske skulle det vara den första av ett par hinnsvepningar. Känslan av att slussas i vården är ju inte heller det man önskar såhär i sin sköraste tid.
MVC ska ringa imorgon och då ska jag ligga på! Sen är såklart den största önskan att det sätter igång sig själv, gärna redan idag.
 
 
Graviditeten | graviditet, mammablogg, mammaliv | |
#1 - - Belinda:

Nämen😳😫Så snöplig känsla!!! Ber för dig🙏

#2 - - Belinda:

Nämen😳😫Så snöplig känsla!!! Ber för dig🙏

Svar: Tack! <3
Josefin

Upp