Min bästa seconhand-guide.

Det har nog inte undgått många, att jag älskar secondhand! Jag vill också påstå att jag är bra på secondhand. Många känner att de aldrig hittar något eller att det är enklare att köpa nytt. Så kan det vara, men det behöver inte vara så. Jag är ingen superexpert men vill ge er de råd jag samlat på mig!
 
Miljön är i kris och då får vi hjälpas åt så gott vi kan, med det vi kan. 
 
Mina seconhand-tips
  • Du måste vara i rätt mood.
    Det går inte att gå på en seconhand-affär i ett tillstånd av hunger, trötthet eller allmänt opepp. Du behöver vara rejält sugen på att fynda bland galjarna.
  • Ge det några gånger.
    Om du är ute efter något specifikt kan det vara svårt att fynda på första försöket. Men rätt som det är så   springer du på ett par Levi's 501, I RÄTT STORLEK! 
  • Vänners kläder är också secondhand.
    Kör klädbytardagar, låna kläder av varandra, kolla igenom dina vänners garderobsrensningar så kan du  verkligen fynda snygga kläder!
  • Tradera mera. 
    Mitt beroende. Men här har jag gjort riktigt många fynd! Tycker man det är jobbigt och luktar äckligt inne i secondhandbutiker är det här ett givet val. Här läggs oftast upp finare saker som folk gärna inte skänker bort men det går ändå att hitta grejer till riktigt bra priser! (Har man tur kan man hämta upp det man köpt för att inte ruineras av postnord)
  • Kvalitet.
    Leta efter märkeskläder i bra kvalitet för en bättre hållbar konsumtion!

Solglasögon från Zara- 20 kr. Off-shouldertopp från H&M trend - 49 kr, Culottes från H&M - 91 kr. Klädesplaggen ropades in på Tradera.

Jeansjacka från Lee - 95 kr, Blus från Corcker - från vän, Nudie-jeans - 75 kr, Converse - från vän.
 
Blus och skinnjacka från vänner. Samma byxor som ovan.
 
Kavaj från Acne - ca 50 kr, Skjorta från Asos - 75 kr. Pälsjackan till höger från Soaked in Luxury - 100 kr.
 
 
Outfits, Vardagen | hållbarkonsumtion, konsumera, konsumtion, loppis, miljö, secondhand | |
Upp