5 månader gammal och tjugoandra veckan.

 
Lillan avslutar året med att bli 5 månader gammal. Om det gick fort? Jo tack. Hon fortsätter att utvecklas, en del saker går fort, andra lite ålngsammare men framåt går det. Hon försöker verkligen ta sig framåt nu när hon ligger på mage och  hon snurrar runt om hon ligger direkt på golvet. Hon vill bara sitta upp i princip och se allt och lyssnar noga. Det är fascinerande att se hur hon blir bättre och bättre på att greppa saker och kontrollera sina händer. Fötterna leks det med mer och mer.
 
Hon har fått sin första förkylning nu med. Trodde ju att hon fått det innan men som förstagångsförälder är nästäppa inte att leka med! 
 
Jag fick en genomgång av mitt hår av fina Johanna i veckan också och det var inte så farligt som jag hade målat upp det! Hon kunde också konstatera att jag får en ljusare färg! Har alltid trott att jag skulle bli mörkare i håret av typ pubertet, graviditet eller amning. Tack! Hon bad mig dränka håret i olja och borsta det varje dag för att stimulera tillväxten. Räcker med hårbotten tack och lov då jag ser ut somen blond Ronja när jag borstar ut lockarna. 
 
Både jag, Lars och Lillan har fått tillbaka kärleken till bärselen. Så bra för sövning (och handleder)! Lars har varit hemma hela veckan och momo och mofa kom på besök över helgen. Så skönt att turas om med Lillan om hon är tjurig. Och de älskar att vara med henne<3
 
På besök på armémuséet. Typ inget folk och jätteintressant!
 
Blöja är frihet!
 
Chiknar(?) av skratt!
 
 
Vardagen | bebisblogg, familj, mammablogg, mammaliv | |
Upp