Sluta med onödig stress.

Tack för en fantastisk vecka med en skärmfri vardag. Såå skönt! Och tråkigt i min överstimulerade 2018-hjärna. Men så värt!
 
Förra veckan var sig inte lik. Jag kände hur jag inte kunde djupandas, att jag hade en lite ont-i-magen-känsla i slutet av veckan. Blev orolig att jag skulle få magkatarr och blev ännu mer stressad. Kanske för att jag skulle köra bil till Hudik med en Lillan som jag så gärna ville matcha med sovtider. Att vara chaufför och ammare. 
Kankse för att jag inte tycker om när Lillan gnäller. Skyndar mig att göra henne nöjd. Och när hon sover skyndar jag mig att hinna saker. Skyndar mig till och med in i viloläget med kaffe och en serie. Hur bra blir det liksom?
 
Jag bestämde mig att inte ha några måsten utan bara "Idag vill jag göra detta" och inga "Idag måste jag hinna detta". Vad har vi för krav på oss egentligen? Onödigaoch ibland också orimliga.
 
Min vecka var 100 procent närvaro och 100 procent fridfull. Har njutit av att vara mamma till min underbara lilla tjej.
 
Och vet ni. Så fort jag bestämde mig i fredags kväll, efter att Lillan somnat och gästerna gått hem, att jag skulle slå på datorn och titta instagram kände jag hur stressen kom smygande igen. Det blev så tydligt att det var  en del av det som gör att jag inte är fridfull emellanåt. Vill hinna kolla massa saker. Scrolla. Och fem flikar uppe samtidigt. Slutar med det nu. En sak i taget.
 
Kommer definitivt gör såhär emellanåt och ta avstånd och begränsa mig från skärmen.
 
 
 
Hälsa, Vardagen | hälsa, skärmtid, stress | |
Upp