Mysungens tjugosjunde vecka.

Det blir tidigare och tidigare morgnar då jag trodde att standarden blivit 8.20 för Lillan. Men idag var hon pigg och glad en timme tidigare! Hann både baka och träna innan kl 13 idag så det gjorde mig inget.
 
Tycker det blir roligare och roligare med henne. Se hur hon utvecklas och lär sig saker. Denna veckan har hon lärt sig att bajsa korvar till exempel. Hehe, idag har jag bytt fem blöjor med bajs och det har inte hänt sen första månaden. Men hon lär sig att äta så magen måste lära sig jobba. Brukar mata henne med lite vanlig mat till lunch i form av mixad broccoli, morot och sötpotatis t.ex. och ge henne en tallrik gröt runt 19. 
 
Vi har börjat få in lite kvällsrutiner med tandbortning, läsa bok och mysa, amning och sedan vaggas till sömns. Börjar rutinen någon gång mellan 19.45 och 20.15 beroende på hur länge hon varit vaken. Funkar toppen och är supermysigt!
 
Hon har börjat skratta på ett nytt sätt. Det låter lite tillgjort och artigt. Typ Ha-ha-ha. Så gulligt.
 
Igår var vi i kyrkan, en av veckans höjdpunkter, och jag var med och ledde lovsång. För första gången åkte jag buss själv och hade handväska. Det var svårt. Vad var min identitet nu? Haha, att vara mamma är en stark sak. Det gick jättebra för Lillan att vara med Lars och hon äter ju annan mat också nu så det är inget problem längre. Hade dessutom varit och gymmat tidigare på morgonen. 
 
När hon kom in i kyrkan och jag inte sett henne på två timmar så smälte mitt lilla mammahjärta. Hon är så söt! Blir chockad över att se henne i någon annans famn och förstå att det är MIN dotter. Så stort!
 
 
 
 
Vardagen | bebisblogg, familj, familjeliv, mammaliv | |
Upp