Mammamage-hjälp och för stark?

De sista tre veckorna innan skolan börjar och ett helt nytt kapitel sätter fart. Jag njuter! Vi gör saker och träffar mammor för att verkligen ha kul de sista veckorna tillsammans. Tog en titt på mitt schema och de första två veckorna är inte mycket schemalagt! Faamiljetid och självstudier bli det!
 
I helgen var vi på församlingsläger med kyrkan och ja, det är alltid så uppmuntrande och härligt! Fick äran att vara med och sjunga i lovsången samt hålla ett jympapass. Lillan har gåtto hc gått och gått. Så duktig! Kul med massa folk också och hon vinkar till alla och säger "Hej!" jättehögt. Haha, tycker hon är lika söt varje gång <3
 
Under fredagen var det en riktig hormon-dag och jag bröt ihop sju gånger av frutration över smärtan i fogar och rygg men också över att människor sa precis rätt saker och uppmuntrade mig i min roll som mamma och i hur jag kommer bli bra. 
 
Träffade en mammamage-tränare som gav mig en grundgenomgång. Hon kom fram till att jag spänner mig FÖR mycket! Hur konstigt? Men det är tydligen vanligt, främst bland träningsfolk som tror att det är bra att alltd spänna sig. Jag övar nu på att slappna av och hitta 5 % av min maximala spänning i mage och bäckenbotten istället för att gå runt med 75%. Hon tyckte också att jag skulle börja med foam roller i rygg och triggerboll på rumpa. Har kört två dagar och aj men gött! Mammamage-appen är nedladdad också.
 
Fysioterapeutbesöket igår blev också bra då hon kunde gå igenom lite mer konkret hur man foamrollar och ge mig mer tips på hållningen.
 
I övrigt är mina bröst små igen, haha. Mindre än innan tror jag. Att mjölkproduktionen har lagt av har gett mig hopp om att också hormonerna kommer ge sig. Heja mammakroppen! Ska göra alla slags undersökningar denna terminen för att se till att faktiskt allt är som det ska och jobba stenhårt för att komma i form inifrån och ut.
 
 
Hälsa, Vardagen | hälsa, mammahälsa, mammakroppen, mammaliv, mammamage, träning | |
Upp