Min födelsedag och sextonde veckan.

Hon skrattar så fint, fina Lillan. Själv gråter jag glädjetårar några gånger i veckan över att få vara mamma till henne. 
 
Jag glömde nästan bort min födelsedag i fredags då det enda jag tänker på är Lillan och Lillan. Har drömt två gånger att jag inte vet var hon är senaste veckan. Panik! 
 
I två nätter har hon vaknat tre gånger och inte sovit lika länge i sträck (klagar inte) och jag märker det på min sömn direkt. Somnar vi till under amningen sover jag i konstiga ställningar för att inte göra bebismos och sover inte lika djupt. 
Hon pratar mycket mer och tror hon har kommit på sin mun, att hon kan burra med läpparna och sådär. Dregglar mycket osv...
 
Födelsedagen var en vanlig dag. Jaquline bjöd på födelsedagsfisk (fast hon visste inte det), vi tränade och sen vardet sista delen av äktenskapskursen. Lillan var gnällig och missnöjd så jag missade en del. Hon vill inte alltid äta nu vilket hon ville innan och fick tröst genom det. Men överlag, fortfarande nöjd! 
L-G uppvaktade mig istället på lördag med frukost på sängen och det finaste paketet någonsin. Från Filippa K. Mitt hemliga favvomärke som jag aldrig känner att jag kan ha för att det är så stilrent. Känner mig inte stilren. Var dock tvungen att lämna tillbaka den fina, men genomskinliga, skjortan och hittade inget annat. På eftermiddagen blev det thai och sushi och bara hemmamys <3
 
Mitt i ett skratt.
 
Perfektion. Minimalism.
 
 
Vardagen | FilippaK, bebisblogg, födelsedag, mammaliv | |
#1 - - dettanyaliv.blogg.se:

Grattis i efterskott! <3

Svar: Tack Ida <3
Josefin

Upp