Tips för att rensa ur garderoben.

Alltså ärligt, hur svårt kan det vara att ta tag i en garderobsrensning? Jag tror att du också har en garderob med alldeles för många plagg. Sånt som du kanske kommer ta på dig en gång per år. Eller nostalgiska plagg. Men ärligt kommer jag inte använda mammas gamla pennkjol. Eller secondhand-fyndet som eventuellt var lite coolt. Då.
 
Några punkter/tankar för att underlätta en rensning:
1. Skaffa dig en ärlig vän med känsla för kläder. Jobbar hon i butik är det ett plus för då viker hon snyggt.
2. Det är mycket enklare att skänka när någon himlar med ögonen åt nåt.
3. Var ärlig mot dig själv. Använder du plagget? Behöver du plagget?
4. Tänk att du istället kan investera i nya/bättre/kvalitetsplagg (från second hand också)
5. Någon annan kan nu glädjas över allt! 
6. Skänk till second hand, släng det alldeles slitna eller anordna en liten loppis (:
 
Nu känner jag mig värdig att handla nya kläder också. På second hand eller kläder med kvalitet. Hållbart ska det vara! Senare i veckan åker jag till Amanda och gör samma sak! 
(artikelspråket jag använde)
 
Lois hjälpte till lite.
 
Rensar bland galgarna med som nu plötsligt blev ett överflöd!
 
Rensa, rensa..
 
Alltså, EN HEL IKEAPÅSE!
 
Nu ser jag vad jag har för kläder!
 
 
 
Vardagen | fixa, garderobsrensning, hemmafix, hållbart, kläder, konsumera, minstil, outfit, rensa, secondhand, style, städa, städning, tips | |
Upp