Fyllt på förrådet.

Effektiv morgon! Fick för mig att baka både bullar och bröd nu så det finns lite i frysen när vi väl kommer hem från förlossningen. Om det dröjer två veckor till får vi väl se vad som finns kvar... Men det hoppas vi inte utan vi hoppas den kommer på söndag som är vårt BF. Eller lördag. Bebis rör sig just nu så det gör ont. Tror jag har lite magknip efter bullar och bröd. 
Foglossningen är fortfarande stabil och det känner jag tydligt efter att ha bakat för mycket. Inte bra men svårt att sitta still ibland. 
 
Har sedan början av graviditeten försökt fota med ojämna mellanrum hur magen växer, vilket har gått sådär. Men nu tänker jag ta varje dag för att se om magen sjunker nåt! Gör den alltid det?
 
 
I brödet har jag;
Jäst
Vatten/mjölk
Lite fil
Salt
Olivolja
Fiberhavregryn
Linfrön
Solrosfrön
Fullkornsdinkelmjöl (tror jag)
Vetemjöl
 
Kör alltid på känn, förutom jäst och vätska, men tänk logiskt. Mer mjöl än olja och salt liksom.
 
 
 
Graviditeten, Recept, Vardagen | DIY, bakning, bröd, bullar, fika, hembakat, hemmagjort | |
#1 - - Nathalie Isaksson:

Men vad gott! Önskar jag hade några bullar här hemma framför mig =)

Svar: Baka😉
Josefin

Upp