Vecka 30. Jag har checkat ut.

 
I fredags efter jobbet bestämde jag tillsammans med min kropp att det räcker. Nu orkar vi inte mer. När man knappt orkar gå till, på och från jobbet (3 h/dag) är det läge att vara hemma. Ringde läkaren som sjukskrev mig helt. Hoppas kunna jobba någon timme i veckan med mitt företag då det kräver så mycket mindre av mig men vi får se vad FK säger.
 
Idag gick vi in i 29+0 helt enkelt och det är ganska kort tid kvar. Jag tror också att det blir något tidigare än 22 augusti men det tror, läs 'hoppas', väl de flesta gravida. Den här bebisen verkar inte trivas heller för den bökar otroligt mycket mer än vad jag minns att Lillan gjorde. Kroppsdelar åt alla håll och den ligger längre ner vill jag tro. 
 
Jag längtar nu efter vanliga kläder igen och shoppade loss på Erikshjälpen förra veckan. Såhär mycket brukar jag inte köpa men fem plagg för 289 kr är ju svårt att motstå. Läs under bilden från vad. 
 
Nu är jag hemma själv när familjen är i kyrkan och jag var lite småkrasslig i halsen igår igen. Mår mycket bättre idag och jag har fått tid hos läkaren nästa måndag för att prata om mitt immunförsvar. Såhär kan det ju inte vara med halsproblem/förkylning 1-4 ggr/månad. Kanske är halsmandlarna som ska bort? Sen är ju en graviditet och Corona-tid inte något som gör saken enklare.
Jag är redan rastlös och undrar hur det ska gå att vara hemma. Mitt mål är ett perfekt städat hem varje dag (om kroppen orkar). Hehe, det har aldrig gått innan men kanske är det ett nytt världsligt påtagande att ta sig an. Sen är det ju faktiskt semester snart och familjen får vara tillsammans!
 
De här + en t-shirt från Fila.
 
Kaftan från Saints and Mortals, stickad poncho från COS.
 
Kostymbyxor från COS och blus från HM.
 
Från vår bröllopsdag med blusen. Kjolen och väskan är också secondhand.
 
Hänger mycket på balkongen. Behöver bara fixa bättre kuddar och dynor. 
 
Känns hundra procent rätt att ha krasse i en Bullenburk.
Graviditeten, Vardagen | gravid, graviditet, secondhand | |
Upp