Examen närmar sig. Och våren.

Det går långt mellan varven här men ska inte be om ursäkt för det. Jag bloggar när jag vil, har lust och känner för det. 
 
Jag har lämnat in min C-uppsats ocg redovisat så väntar nu bara på betyg. Det är verkligen bara några ynka månader kvar till examen och tankar på framtid och jobb är tydligt. Försöker att inte orora mig, försöker se ljust på "karriären" och litar på att jag kommer komma dit jag ska. Om det innebär ett jobb direkt inom branschen eller inte så kommer det. Har en som leder mina steg. 
 
Lillan går snart sista veckan på den här förskolan innan hon ska skolas om men jag känner ingen oro över det. Ska bli skönt att snart landa där hon ska vara också. Hon gråter sällan när jag lämnar henne nu men liknar helst ett frågetecken eller vägrar titta på mig eller pedagogerna. Hehe. Hoppas hon springer in lika glatt som hon gjort vid våra besök på den nya förskolan!
Hon är inne i någon slags frustrationsperiod nu tillsammans med att vara mammig. Det passar inte med min period av dåligt tålamod. Hon har börjat vakna 6.30 med pappa Lars nu ilket ogillas. Förutom att vi kan äta frukost ihop och hinna säga hej.
 
Våren känns på ingång och jag vet inte om det känns bra eller dåligt när det bara är februari. Men jag har bestämt mig för att inte ha någon klimatångest (jag bryr mig såklart om miljön ändå). De flesta växterna är omplanterade och nya sticklingar har tagits. 
 
Vardagen | mammablogg, mammaliv, växter, vår | |
Upp