När mobilen tar över ditt liv.

Idag kollade jag på telefonen under frukost och la sedan ner den när jag åkte till skolan för att redovisa. Pluggade på tåget och det kändes lugnt. I skolan gick det bra, den låg i väskan. När jag var påväg hem tänkte jag att jag skulle läsa lite till men kände hur det hade varit nice att kolla om det hänt något kul på mobilen. Ändå bestämde jag att "Nej, den ska ligga kvar i väskan". OCH DET KÄNDES JOBBIGT! 
 
Det är helt sjukt hur mobilen inte bara är en stor del av ens liv utan den är vårt liv. Ibland gör jag som jag gjorde i morse, bestämmer mig för att lägga den åt sidan. Jag stänger av internet och lägger den i hallen. 
 
Det här är inga nya tankar, varken för mig eller för er, men igen; Ska vi inte bara leva i verkligheten?
Ibland vill jag slänga den i väggen oh hoppa på den. Usch. Artros i händer och fingrar är snart ett faktum...
 
Hur är tänker ni? Vad gör ni åt det?
 
I övrigt hade jag redovisning idag och det kändes bra. Och det är över. Salstenta på fredag men känner mig än så länge lugn. Nu plugg inför det och lite vardagslyx med nymalet kaffe och såklart skummad mjölk.
 
 
 
 
 
 
Vardagen | beroende, kaffe, livet, mobil, plugg, verkligheten | |
#1 - - judith:

Jag håller med dig! Jag kan till slut må så dåligt för jag har hållt på med för mycket. Och att jag inser att mobilen har ett stort övertag i mitt liv! usch!


Svar: Vi får göra en kollektiv skärpning!
Josefin

Upp