Vet inte om jag klarar det.

Efter en vecka i skolan känns det skönt att göra något annat och samtidigt få mycket tid tillsammans hemma, precis som jag hoppades. 
 
Jag har fått komma in i en fin grupp i kursen friluftsliv och ledarskap och jag har cyklat drygt 12 mil på 4 dagar. Det har jag aldrig gjort tidigare och det gav mig en kroppslig boost inför nästa vecka. 
På söndag går flyget mot Abisko och jag ska få göra en 4 dagars vandring på skoltid. Hur härligt? 
 
Jag har pendlat i mitt självförtoendet angående mina problem med foglossningssmärtor och trötthet i ryggen men kände senast igår att jag fixar detta! Det kommer göra ont emellanåt men att bara vara i den miljön kommer hjälpa min kropp att återhämta sig! Bästa hälsoresan någonsin. 
 
Idag var jag ute i mina nya kängor, vildmarksbyxor och skaljacka. Såg ut som att jag visste vad jag höll på med. Efter en halvtimme kände jag att fogen på vänster sida av svanskotan började göra ont igen. Värre än på länge. Att vara trött i musklerna är en sak men den smärtan kan jag inte lindra med exempelvis massage. 
 
Det känns så otroligt tungt just nu när jag kommit in i gruppen, köpt massa utrustning (och lånat, tack <3) och laddat mentalt för en vecka i vildmarken utan familj, mobilteckning och toalett. Men det är inte hela livet om jag måste vara hemma! Viktigt att påminna sig om. Antingen blir det någon slags dispans med läkarintyg tror jag eller så får jag göra resten av kursen nästa år. 
 
Jag tror på bön och Gud så jag hoppas att det  sker ett helande. Om inte, tror jag ändå på bön och Gud. 
 
Bekymra er alltså inte för morgondagen, för morgondagen bär sitt eget bekymmer. Var dag har nog av sin egen plåga.
-Matt 6:34
 
Kom till mig, alla ni som arbetar och är tyngda av bördor, så ska jag ge er vila.
-Matt 11:28
 
Men det var våra sjukdomar han bar, våra smärtor tog han på sig, medan vi såg honom som hemsökt, slagen av Gud och pinad.
-Jes 53:4
 
 
Graviditeten, Hälsa, Vardagen | foglossning, mammahälsa, mammakroppen | |
Upp