Om att äntligen vara själv ett tag.

Igår åkte Lars och Lillan till Hudik för att mysa med farmor och farfar. Tanken var ju att jag skulle fjällvandra och att Lars då skulle få lite avlastning och tid med sina föräldrar. 
 
Nu när jag äntligen får lite tid för mig själv, vad gör jag då? Vilar? Latar mig? Bara är? Nej. Jo, lite vilar jag. 
 
Igår tvättade jag och städade hela lägenheten för att jag tänkte att det skulle vara skönt att ha det städat resten av dagarna. Nu gäller det bara att hålla det såhär. Hur svårt kan det vara liksom? Svårt. Hemligheten är ju att alltid, ja, jag tror att du 4 av 5 gånger kan, plocka undan direkt. Har försökt ha det som en husregel här hemma. Har funkat sådär.
 
Idag blev det Ikea och storhandling på förmiddagen, häng med Frida och presentsök (och råkade snubbla in på en secondhand. Och handla.) och min "lugna" kväll hemma slutade med ingefärsshot och granola. Imorgon ska jag ta det lite lugnare.
 
Saknar Lillan väldigt mycket! Har liksom suttit ihop med henne i snart två år. Men bra för hennes och Lars relation och bra för mig att slappna av mer, kunna göra klart saker och inte stressa upp mig när hon inte är nöjd.
 
 
Vardagen | DIY, granola, hemmagjort | |
#1 - - Hemma Hos Felicia:

ibland är det så skönt med egentid!! :)

Svar: Japp! Men ensamt :P
Josefin

Upp