Ta vara på din gåva.

Ta tillvara på din gåva. Din fallenhet. Varför kan du det du kan och är bra på det du är bra på? Jag har fått en gåva att skapa. Jag gillar att skapa på olika sätt. Ibland genom bild, ibland pyssel och ibland tyg. Jag gillar att vara kreativ i kläder, inredning och musik. Varför? Jag tror att jag fått den gåvan. Inte bara på grund av gener eller tur utan för att Gud ville det. Mina gåvor är till för mig och andra men framför allt Gud. Jag kan skapa för att han är skaparen som gjort mig till sin avbild. 
 
Det jag gör är sällan perfekt. Ibland på grund av lathet och ibland för att jag inte utvecklat gåvan tillräckligt eller struntat i att öva. Men jag gör så gott jag kan.
 
Har du en gåva, kreativ eller inte, har du fått den av en anledning. Kanske du är fantastisk på att se människor eller att vara generös. Oavsett. Ta vara på den och låt inte jantelagen ta död på den. Men var också ödmjuk.
 
Nedan ser ni mitt lilla hobbymärke. Dags att ta upp det igen. Sticka och sy. Skapa en Tctail-shop kanske. #fallenhet
 
 
Min tro, kreativitet | DIY, fallenhet, gud, gåva, kreativitet, skapa, skapande, stickning, tro | |
#1 - - J:

Härligt inlägg ✨

Svar: Tack!
Josefin

#2 - - dettanyaliv.blogg.se:

Så fint skrivet! <3

Svar: Tack <3
Josefin

Upp