Vilovecka och personlighetsförändring.

Efter en underbar vecka är stressnivån nere på noll igen och jag har fått ta igen mig till hundra procent. Trots det är jag väldigt trött och har huvudvärk. Men det går över snart. Hade lätt kunnat stanna en vecka till (men enligt Lars hade jag inte kunnat vara utan honom en dag till!) och jag kommer nog åka iväg en längre period hit i vår igen.
 
Jag har varit hemma i Växjö medan Lars har fått vara på missionsresa i Lettland och sett människor som blivit helade och tagit emot Jesus i sina liv. Fått hopp i all sin fattigdom och hopplöshet. Två skilda veckor med en paus i vardagen. Underbara på olika sätt. 
 
I Växjö har jag suttit vid brasan varje kväll och ibland morgon, virkat, myst med Lillan och umgåtts med familjen. Mamma och pappa har tydligen haft en intensiv vecka. Själv har jag haft en jättelugn vecka. Haha. 
 
Lillan har, efter sitt möte med lilla Valdemar som är lika gammal, blivit personlighetsförändrad. Hans energiska lilla kropp smittade henne med massa energi och hon har blivit otroligt uppåt! Hon busar och myser som adrig förr och blöjbyterna är katastrof. Snurrar, vrider och vänder. Nattningarna måste börja i tid för att inte fastna i sängen och bli överrullad av Lillan. 
 
Dra morfar i skägget.
 
Nyttigt fika med lite kusiner och familj.
 
Frallor, grova kringlor och raw-chokladbollar.
 
Vasaloppsfrukost  såklart.
Mysa. Favorithakan att bita i också.
 
 
Vardagen | bebisblogg, familj, fika, mammaliv | |
Upp