Dagen jag gjorde allt.

Idag vill jag ha en hyllning. Känns som om jag gjorde ALLT igår. Inte för att jag var tvingad utan för att jag hade så mycket energi! Lillan började bli piggare med tack och lov.
 
Dagen började med att jag skjutsade Lars. Efter det tagit hand om Lillan, gjort müsli, lagat mat, sprungit, tvättat, bakat bröd, bytt sängkläder, matat Lillan, hämtat tvätten, Söva Lillan. Palla blogga efter allt då...
 
Lars var hemma med smärta och har inte kunnat hjälpa till mer än att titta på Lillan emellanåt så allt har låg på mig (med all rätt) och jag vet inte varför jag fick för mig att göra så mycket på en och samma dag. Men lika bra att köra på när man har kraft och ork. Nu hoppas jag på en lugnare helg.
Klappar mig själv på axeln.
 
Receptet på granolan får ni här:
Tänk lite Vad har jag hemma? Och sen kör ni bara! 
 
Sätt ugnen på 175 grader. 
 
Blanda ihop de torra ingredienserna först: 
5 dl fiberhavregryn
1 dl kokosflingor/flakes
1 dl hackade hasselnötter
1 dl solrosfrön
0,5 dl pumpakärnor
2 tsk kanel 
0,5 dl honung
0,5 dl sirap
1 dl vatten
 
Lägg ut på ett bakplåtspapper och grädda mitt i ugnen i ca 20 min. Rör om då och då för att inte bränna det. Strö på russin efter om du vill. 
 
Lite hängig kompanjon. Pyjamas hela dagen i två dagar.
 
Mindre energi när jag kom på att jag måste städa...
 
 
Recept, Vardagen | granola, hemmagjort, müsli, recept | |
Upp