Snabbträning och nyttigt fika.

Efter endast ett uppvaknande inatt vaknade vi upp pigga och glada kl 8 i morse. Bestämde snabbt när jag och Jaquline skulle ta oss ut och mötas upp på promenad och gick sedan hem till mig. Åt lite rester och bjödpå nytestad kaka. Utan socker. Perfekt till kaffet då du inte vill ösa i dig för mycket av det onyttiga. 
 
Efter att ha smält maten, överväldigats av att även Tibelia fått en tand och stirrat oss blinda på förskolor så körde vi ett tabata-pass på tre konditionsövningar = 12 minuters träning. Effektivt och garanterat träningsvärk i vaderna imorgon efter hopprep, höga knän och mountainclimber. 
 
Kakrecept:
Du behöver:
1,5 dl äppelmos (jag gjorde eget genom att koka äppelbitar i lite vatten under lock i ca 8 min)
2 ägg
2 bananer (ju mer mogna desto sötare)
3 dl vetemjöl
1 msk bakpulver
1 nypa kanel
1 dl hackade hasselnötter
 
Gör såhär:
Sätt ugnen på 175 grader. Smörj en avlång form (eller en i motsvarande storlek för den delen) och bröa med ströbröd, havregryn eller kokos. Sistnämnda diggar jag.
Vispa ihop ägg och äppelmos. mosa banarena och vänd i. Blanda noga i bakpulver, vetmjöl och kanel. Häll i formen och grädda i ugnen ca 1 timme.
 
 
Hälsa, Recept, Vardagen | hälsa, mammaliv, nyttigt, recept | |
Upp