Grötfrallor.

Supermumsiga frallor gjorda på en gröt.
 
För ca 30 frallor behöver du:
 
2 pkt jäst
1 l vatten
3 dl iberhavregryn
2 tsk salt
1 dl kruskakli
0,5 dl linfrön
0,5 dl olja
Mjöl ( jag tog ca hälften råg- och vetemjöl)
 
Koka upp en havregrynsgröt med 6 dl av vattnet och havregrynen med saltet. Låt svalna till fingervarmt. Värm resten av vattnettill fingervarmt.  Smula degen i en bunke och häl ner vattnet tills det blandats ordentligt. Tillsätt sedan gröten och resten av ingredienserna. Var försiktigt med mjölmängden och häll lite i taget. Hellre en för kladdig deg! Låt bakmaskinen jobba 10-15 min om du har en sådan. 
 
Låt jäsa 30-40 min under bakduk. 
 
Baka sedan ut till frallor på mjölat bakbord och låt jäsa 30-40 min igen. 
 
In i ugnen 10-12 min. Klart!
 
 
 
Recept | bakning, bröd, frallor, hembakat, recept | |
#1 - - Joanna-livet med Aspergers syndrom och Bipolär sjukdom typ 2:

Så gott

Svar: Det var det! (:
Josefin

Upp