En liten ledsen mamma men en bra man.

Idag kände jag mig så liten. En liten, liten mamma som inte orkade vara den bästa mamman. Mammalivet är verkligen inte alltid glammigt, härligt och underbart. Det är också orkeslöst, frustrerande och krävande. 
 
Låg och drog mig igår kväll enda tills första amningen kl 01.40 tror jag. Fick ingen ro innan men vi sov sedan tills 07.15 när Lillan tyckte vi skulle fånga dagen. En bra natt amningsmässigt egentligen men var ändå tröttare än vanligt idag.
 
Dåligt väder och gnällig tjej då stackarn är alldeles röd i lilla rumpan och varje blöjbyte blev en gråtfest. Jag var trött men grät ut i lite bön och lovsång. Tack Gud att du ser denna lilla mamman. 
 
När Lars äntligen kom hem hade han köpt blommor och semlor. Gissa vem som blev glad?
 
 
Vardagen | blommor, familj, fettisdagen, kärlek, mammaliv, äktenskapet | |
Upp