Nu har vi slutat.

Efter nästan exakt ett år av hennes och mitt liv har vi nu slutat med vår mysigaste grej. Amma. Att ha fått kunna amma dig såhär länge har varit vackert. Och efter allt jag gett dig detta året tog det dig två dagar att glömma. Inte ens en liten hymn om att du ville fortsätta. 
 
Det var känslosamt att sluta trots att jag förberett mig och varit inriktad på det. För att min kropp förhoppningsvis ska bli fri från hormoner inom kort och kunna bli stark igen. Annars hade jag gärna fortsatt. 
 
Övergången gick så himla bra och välling är tydligen jättegott! Dessutom kan vi ligga brevid dig och klappa på dig tills du somnar, utan bröst, utan sele, bara mysigt. Och att du sover nästan igenom hela nätterna, efter att vi burit in dig så du får mysa mellan oss, guld!
 
Lillan vaknar ofta runt 06 nu och då får hon en flaska välling och somnar sedan om i 1-2 timmar. Såå skönt!
 
Så tacksam att det gått så smidigt! Nu ska mina bröst bara förstå att det är över och mina trötta bröstvårtor få nytt liv, haha. 
 
Det är fullt ös här hemma nu. Hon går och har saker för sig. Hon lär sig små nya saker varje dag och är inne i en härmningsfas. Ska njuta till tusen mina fyra sista veckor hemma med henne. Ska bli kul att göra något nytt men såklart lite sorgligt att denna tid är över. Tacksamheten överflöder.
 
Leggins secondhand-fynd.
 
Fyndade en tripp-trappstol i väldgt bra skick med både bygel och dyna för 200 i Hudik. Ska bara målas. 
 
Brödburk från loppis.
 
 
Inredning, Vardagen | amning, bebisblogg, mammaliv | |
Upp