DIY- orkidéeräddning

Det cirkulerar just nu på nätet hur du kan rädda dina kära gamla orkidéer och det är precis vad jag behöver göra! Det ska tydligen blomma som aldrig förr. Jag har en fin vit som blommat sen i april men de andra, äldre, de har stått och hängt rätt länge.
Det du behöver är glasvaser och vatten. Såhär kan du alltså göra:
 
Sjukt tråkiga blommor, en från Ikea (kanske dålig) och en från Plantagen (kanske bra), två glasvaser från loppis.
 
Såhär såg de ut utan kruka.
 
Ta bort all bark/ jord och tvätta rötterna. Jag tyckte det var sjukt obehagligt och trodde det skulle hoppa ut massa saker ur rötterna. Det gjorde inte det.
 
Fyll sedan med vatten så att rötterna får bada, får se om jag kanske överdrivit.
 
Nu återstår att se om det blommar men jag tycker de ser ganska trevliga ut än så länge, spännande med glaskruka ju. Det vktiga är att byta ut vattnet, kanske en gång i veckan för att det inte ska bli grönt. Vem ska prova?
 
kreativitet | DIY, blommor, plantera, växter | |
#1 - - Isabell Hedberg:

Åh hoppas det funkar! :D
Kram!

Svar: Jag med (:
Josefin

Upp