Bröstinflammation, kusinbesök och femte veckan.

Duntäcke, fleecemoronrock och en varm bebis på bröstet igårkväll, ändå frös jag. Frossade. Hade tidigare feberkänslor i kroppen vilket kunde tyda på bröstinflammation (hade aldrig hört om det) och igår kväll kom det över mig. Brukar aldrig få feber på riktigt och i så fall börjar det med ont i halsen så det borde vara p.g.a inflammationen. Andra symptom är typ att de ömmar och blir svullet. Hoppas det ger sig snart men det är ändå en perfekt dag att ligga kvar i sängen. Bröstpumpen ska bli min räddning idag, hehe.
 
Lillan är idag fem veckor gammal och är ännu lite mer vaken. Hon är också lite mer beroende av närhet, speciellt under kvällen. 
Vi försöker vänja henne lite grann vid spjälsängen nu också, fast hon ligger i babynestet där. Vet inte om hon märker att vi lägger henne där men tanken är att inte alltid ha henne mellan oss. Men oj vad det är bekvämt. L-G sover dock i andra rummet ganska ofta så vi har hela sängen för oss själva.
 
Igår hade vi besök av hennes kusiner och hon stormtrivdes i deras famn och bjöd på små leenden. 
 
Ser också att det där objektivet jag tänkt på länge är dags att införskaffa då jag tar så mycket bilder inomhus just nu...
Hjalmar - taggad på livet.
 
Sigrid är glad över en tjej till i den pojkdominerande kusinskaran.
 
Charmar med ett leende.
 
Vardagen | bebis, bebisblogg, familj, familjeliv, mamma, mammablogg, mammaliv | |
#1 - - NORRSKEN EMMA:

så söööt =)

ha en underbar måndag
kramizz

#2 - - Belinda:

Men åh vilka fina bilder! Tråkigt att höra om bröstinfl. Amma ofta! Mycket effektivare än pumpen. Hoppas det inte blir värre utan efterfrågan får styra tillgången ;-)

Svar: Men asså HUR mycket mjölk har jag?! Gick skitfort att pumpa ut dryga 50 ml!
Josefin

Upp