Ett barn till, efterkontroll och tionde veckan.

I morse när jag vaknade upp med Lillan på mig tänkte jag för första gången att jag kommer att sakna bebismyset = jag kommer vilja ha ett barn till och alltså föda en gång till(!) Kände att det räckte med ett barn efter förlossningen, haha! Men de flesta vet ju att det brukar ändra sig...
 
Tionde veckan har gått och Lillan sover nu ca 22.30-04.00, drömmen! Men alla barn har nåt problem va? Vi går på flera besök som har med nacke och huvud. Imorgon ska hon få träffa en sjukgymnast för att hon är stel i ena sidan av nacken och nästa vecka en huvudexpert då hennes huvud växer lite fort. Det är inget vi oroar oss för men såklart tänker lite extra på ändå. Annars har hon börjtat kaskadspy efter amningarna.
 
Idag var jag änltigen på min efterkontroll efter VAB och sjukdom. Jag har mått bra i kroppen så det har ju inte varit någon brådska men ändå nåt jag velat göra. Allt såg prima ut och jag känner inte av något efter stygnen utan bara att bäckenet inte är helt stabilt. Vi pratade preventivmedel och hon sa att jag kan träna magen igen om det känns bra och även börja springa lite lätt. Jag känner min kropp väl så kan nog känna av vilken nivå som funkar för mig. 
Hon tittade på Lillan också och sa att min mjölk var bra. Haha, pluffskinderna <3
 
 
Det finns ett bibelord, kanske har delat det innan; 
 
Du har skapat mina njurar, du sammanvävde mig
i moderlivet. 
14 
Jag tackar dig för att jag
är så underbart skapad. Ja, underbara är dina verk, min själ vet det så väl. 
15 
Benen i min kropp
var ej osynliga för dig, när jag formades i det fördolda, när jag bildades i jordens djup. 
16 
Dina ögon såg mig när jag ännu var ett outvecklat foster. Alla mina dagar blev skrivna
i din bok, de var bestämda innan någon av dem
hade kommit. 

 
Varje gång jag hör det, varje gång en lovsång sjungs med det, varje gång jag ser en film där det ingår graviditet, ultraljud, förlossning och barn så fylls mina ögon av glädjetårar. Så otroligt tacksam till Gud för detta lilla liv. Att Han har skapat henne och har en plan för henne.
 
Hakorna<3
 
 
Promenader och lätt styrka.
 
Hälsa, Min tro, Vardagen | bebis, bebisbilder, bebisblogg, foto, fotografi, hälsa, mammablogg, mammaliv, tro | |
Upp