Mitt barn - du är inte värd all min uppmärksamhet.

Det är inget nytt. Vi har hört det förut. Ändå är det som att vi inte fattar någonting. Tiden försvinner. Tiden med ditt barn. 
 
Skärm på skärm. Du får min uppmärksamhet. Kanske inte all men måste hålla ett litet öga på dig. Mitt barn - du är inte värd all min uppmärksamhet. 
 
Häromdagen brast det för mig. Grät. INGET emot min man, han är fantastisk, men han fick mig att inse hur jag slänger bort min tid på instagram, bloggar och facebook. Han satt med Lillan i knät efter att ha varit på jobbet hela dagen. Hon kollade på honom, han på sin telefon. Skrollar och skrollar. Det fick mig att inse min egen brist. Hur kan jag hellre vilja se på min telefon än att se på min dotter?!?! Mitt barn- är du inte värd all min uppmärksamhet?
 
Du kan inte alltid ge ditt barn 100% av din tid för du behöver ju faktiskt laga mat, städa och tvätta. Det är okej. 
Det är också okej att ha alla de sociala medierna. Det är okej att ha tvn på i bakgrunden. Det är okej att fota för att minnas. Jag kan lägga upp bilder, jag gillar det. Att vara estetsik i foton och visa alla följare världens finaste barn, min dotter. Men jag kan inte sitta och stirra in i en skärm när jag är med min dotter och hon bara vill vara med mig! Det räcker nu! Jag vill ta vara på varje stund jag får med henne. Tiden kommer gå så fort. För fort. Mitt barn - du är värd all min uppmärksamhet!
 
Snälla påminn mig, påmin varandra. Var med era barn, er familj, era vänner. 
 
 
Vardagen | beroende, facedowngeneration, mammaliv, tankar | |
#1 - - Amanda :

Hade också ett otroligt moment igår. Där jag, utan mobil, satt med Lois och tittade på hennes favorit bamse. Hon var trött och ville bara mysa och titta på bamse. Min telefon låg på borta på matbordet o vibrera för sms mm men det fanns inget viktigare i världen just då att bara titta på bamse med min dotter. Ett så fint moment. #kanrelatera

Svar: <3 Så mycket mer värt!
Josefin

#2 - - Anonym:

❤️

#3 - - Anonym:

❤️

#4 - - Anonym:

Jag är hemma med min andra son just nu och på vår mammagrupp tog vi upp just detta med medier. Att väldigt många lever via sina mobiler, datorer mm. Vi pratade även om de här med att lägga upp bilder på sina barn där vi funderade på vad barnet faktiskt har för nytta av de. En sak om man har släkt och familj långväga ifrån men idag finns ju många sätt att skicka och dela bilder utan att lägga upp de offentligt. En i gruppen hade ve och fasa hittat sina bilder på en annans blogg och de fick mig att reflektera faktiskt. I dagsläget kan ju inte min son bestämma om han vill va på nätet och då är de ju mitt beslut men jag insåg att han kommer komma dit tids nog, just nu kan jag visa mina bilder till de jag vill på andra sätt utan att riskera att andra kommer över dem. En tanke bara som slog mig för första gången men var och en gör som de känner ville mest bara skriva ifall fler liksom mig inte tänkt så. Ha en trevlig dag! Fin blogg du har hittade den ironiskt nog när jag slösurfade så nu ska jag ta ditt råd och sätta mig på golvet med min son.

Svar: Tack för reflektionen och att du delar dina tankar! Nä, de har ju faktiskt ingen nytta av det. Bara vi och de som läser.
Fint att du tog mitt råd! :) Vi fortsätter påminna oss själva och andra om det.
Josefin

#5 - - dettanyaliv.blogg.se:

Åh så fint, och viktigt ☆

Svar: Verkligen! Tack<3
Josefin

#6 - - Jennie%252520Hallgren:

Så bra och klokt Josefin - as always. Kärlek!

Svar: Tack Jennie! <3
Josefin

Upp