Barnvälsignelse och femtonde veckan.

Jag har hört talas om den där "fas 4" som tydligen ska vara något brutalt i bebisens utveckling. Skrik, sämre sömn, sämre aptit, mer närhet men också att denna fasen gärna är längre, upp till någon månad. Men varfr ska jag vara orolig? Än så länge har ingen fas stämt särskillt bra (alla barn reagerar olika) eller så har hon bara inte reagerat lika starkt, så kan det också vara. 
 
Lillan är fortfarande en nöjd bebis skulle jag påstå. Trivs hos andra, somnar hos andra. Vissa kvällar är missnöjet värre och nästan bara bröstet tröstar, men tur att det gör det ändå. 
Hon har börjat ta tag i saker på ett nytt sätt. Jag tror inte att det är helt medvetet för hon sträcker sig liksom inte för att ta tag men när hon ser sin hand mot en sak kan hon greppa. Hon har vänt sig från ryggläge i soffan tre gånger (den lutar lite så hon får hjälp) så det är på g!
 
I helgen hade vi barnvälsignelse för Lillan. Mina föräldrar var här och vi bakade hela lördagen typ. Vad är barnvälsignelse då? Jo, vad vi och min församling kan se så finns det ingenstans i bibeln då det talas specifikt om barndop utan Jesus välsignade barnen. Så vill vi göra och låta Lillan själv bestämma sig när hon vill döpas. Det kallas omvändelsedop. 
 
Det var en fin stund. Jag sjöng för henne och vi hade ögonkontakt genom hela låten<3 Sen bad vår pastor för henne och välsignade henne och sedan fick de som vill be för oss. Så tacksam för min familj.
 
Min tro, Vardagen | bebis, mammaliv, tro | |
Upp