Att bygga upp ett hem för vårt barn.

För en tid sen tänkte jag att livet med ett barn såklart blir en större kostnad per månad men jag tänkte också att föräldrar skämmer bort sina barn lite för mycket kanske. I vissa fall kan det nog vara så men hej och hå vad mycket grejer som behöver inhandlas! Innan tänkte jag att det var lite kläder, blöjor, våtservetter och en vagn men här är vår lista;
 
Spjälsäng - check!
Sängkläder - delvis check
Vagn
Skötbord (till badkar då inget annat får plats tror jag)
Skötväska
Amningskudde (eller jag-sover-med-dig-varje-natt-nu-kudde) - check!
Blöjor, våtservetter mm.
Kläder- typ check för ett halvår!
Byrå till alla kläder
Bärsele- snart check!
Lekmatta - check!
Babysitter - check!
Lite leksaker - check!
Babyskydd
Badrumsförvaring
 
Vi har köpt jättemycket second hand och på loppis och fått massor så vi har sparat in massa pengar på det. Har också fått låna några gravidshorts till exempel. 
Har jag glömt något?! Orkar inte skriva allt men något viktigt? 
 
Kolla sovrummet nu!  Det känns så overkligt att det snart ska ligga en liten person till där med oss. Så fint. 
 
"Ha din glädje i Herren, Han ska ge dig vad ditt hjärta begär" -bibeln
 
 
 
 
Graviditeten, Inredning | barnrum, bebis, gravid, gravidblogg, graviditet, inredning, interiör, sovrum, spjälsäng | |
Upp