Q/A - del 2

Vad har varit det roligaste med att vara gravid? o vad har varit de jobbigaste med att vara gravid?

Det roligaste är att det gick. Tog inte det som en självklarhet. Vetskapen om att bli föräldrar. Det jobbigaste har varit att nu vara så begränsad fysiskt vilket också blir psykiskt. Jag mår verkligen helt okej och vill inte klaga för mycket. Är ledig nu tills bebis kommer och hoppas kunna balansera vila, träning och andra sysslor väl. Det är fantastiskt att känna barnet röra sig i magen men ärligt talat tycker jag inte det är jättehärligt att vara gravid.

 

 

Vad jobbar din man med?

Min man har precis bytt jobb från byggsmed och jobbar nu som svetsare.

 

Hur ska ni dela upp föräldraledigheten?

Jag kommer att vara hemma drygt ett år då jag inte kan börja under vårterminen. Sen vill jag det också. Sedan kommer L-G vara hemma i ca ett halvår.

 

 

Hur är du själv uppväxt? Hur resonerar du kring ditt barns uppväxt vad tror du skiljer sig från då? Tänkte tex. Sociala medier är ju väldigt stort idag de fanns ju inte riktigt förr.

Jag skulle beskriva min uppväxt som trygg och kärleksfull. (Tacksam). Jag växte upp på landet i en mindre stad och nu ska mitt barn växa upp i lägenhet utanför storstaden. Det känns ibland skrämmande att världen ser ut som den gör och att vårt barn ska uppfostras bland terror, nätmobbning och främlingsfientlighet men jag tänker inte låta det förstöra.
Angående sociala medier hoppas jag kunna vara delaktig i det mitt barn gör för jag tror inte på totalförbud (även om jag ibland tänkt på det). Bloggandet måste jag faktiskt prata med min man om, kan jag fortsätta blogga och lägga ut bilder på vårt barn?

 

 

Hur tänker du kring de här med att skriva om sin graviditet på bloggar och andra medier? Har själv haft missfall och har lite svårt för de här med att alla lägger upp nästintill allt nuförtiden, de känns lite naivt med tanke på att så mycket kan gå fel. Inget illa ment.

Jag beklagar verkligen din upplevelse, kan inte ens ana hur det känns. Jag har funderat på det och väntade med att berätta tills de mest kritiska veckorna var över och lite till. Självklart är det inte en garanti ändå, det är det fortfarande inte, och om det skulle hända något får jag ta det då. Det är viktigt att tala om alla delar i en graviditet och stor eloge till dem som berättar om svåra situationer på sociala medier för att kunna hjälpa andra. 

 

 

Hur träffades du och din man? Vad är det bästa du vet att göra bara ni två?

 

Vi träffades på en påskkonferens som vår bibelskola var med och anordnade där vi gick åren efter varandra. Hade en gång spanat in hans dansmoves och imponerats. Enligt L-G raggade han på mig och jag tyckte att vi pratade lite. Jag la till honom på fb efter konferensen och på den vägen är det. Vi sågs för att gå på date och vi visste vad vi båda eventuellt ville igenom att ses. Det bästa att göra tillsammans kan ibland bara vara att få ligga i hans famn och vila, ta en lång helgpromenad eller att njuta av semester tillsammans.

Hur länge ska ni bo i Sthlm?! ;-)

I MINST två år till då jag nu ska vara mammaledig och sedan behöver plugga klart. Sen är det nog läge att starta karriären i Stockholm i min bransch, tjäna pengar för att sedan kunna köpa ett vackert hus på landet:) 

 

 

 

 

Vardagen | Q/A | |
#1 - - Amand a:

Så mysig att läsa alla frågor! Btw, Bäst för er att ni stannar i Sthlm.

Svar: Hehe..
Josefin

Upp