Glad klänning, partyskor och för liten mage.

Magen är spänd efter tre timmar på vift på Mall of Scandinavia och i Sollentuna. Ikväll har jag och L-G bara vilat och sett fram emot att han får semseter och senare pappadagar imorgon! Det ska bli så skönt att inte vara ensam så mycket längre, att längta tillsammans och vila inför bebis ankomst. 
 
Jag är nu i vecka 39(38+3).
Igår var jag hos barnmorskan och hon tyckte min mage inte växt riktigt som den borde. Jag ligger under medelkurvan och har följt den bra men hade inte riktigt samma tillväxt som tidigare. Det skulle kunna bero på att det var en annan barnmorska förra gången och att de kanske faktiskt inte mätte exakt lika. Därför blir det ett besök till redan nästa vecka. Om inte bebisen kommit. Hur sjukt att den kan komma när som?! Jag hade i alla fall gått upp två kilo till men de satte väl sig inte på magen då...
Huvudet är ruckbart fortfarande men ligger nedåt som det gjort sen vecka 31 ungefär. Känner oftare ilningar nedåt så barnet är där och vill ut snart antar jag. 
Fortfarande ingen svullnad i kroppen så tack Gud för det!
 
Jag hade en natt med lite jobbigare sammandragningar lite längre ner i magen men fortfarande inte så det gör ont. Det drar också i nedre delen av magen. Foglossningen är stabil och ryggen är väldigt trött. Har nu pausat gymkortet så jag kommer köra hemma eller på utegym om jag orkar. Onödigt att låta det rulla när jag max är där en gång i veckan. 
 
Nedan gled jag runt i min rosa klänning från Zara och nya skor från Vagabond. Kände mig cool och skön!
 
 
Graviditeten, Outfits | gravid, gravidblogg, graviditet, minstil, outfit, stil, vagabond, zara | |
#1 - - Belinda:

Så fin klänning!!

Svar: Åh, tack!
Josefin

#2 - - Belinda:

Så fin klänning!!

Upp