DIY - värmekudde.

Inför förlossningen kan det vara skönt med en värmekudde har jag hört. I det tidiga stadiet rekommenderar de ju ofta att ta ett varmt bad, vila och alvedon. Jag sydde mig i alla fall en värmekudde som igår var väldigt skön både för lätt illamående mage och värkande rygg.
 
Ska försöka förklara, med inte jättebra bilder, hur du går till väga.
 
Du behöver;
En ful gammal handduk
Grötris (eller nåt annat)
Tyg
Symaskin med tillbehör (:
 
För att värma med just grötris så lägger du den i mikron på full effekt 2-3 min. För att det inte ska brännas kan du köra en halv kopp vatten samtidigt.
 
Jag klippte ut så jag fick den längd jag ville ha på värmekudden, och klippte ut ett tyg i samma bredd men en sida ska vara lite längre för omfånget. 
Jag delade in handduken i tre sektioner för att riset ska hålla sig på plats. Nåla inan du syr för att inte tappa ut allt ris.
 
Sen gjorde jag som ett kuddfodral fast "tvärtom" och har slltså detta omfånget på utsidan istället för insidan.
 
Klar!
 
kreativitet | DIY, kreativitet, pyssel, skapa, skapande, sy, symaskin, sytt, värmekudde | |
Upp