Vecka 18.

Hej! 
Fortsätter att hänga i sängen idag med även rinnande ögon. Ser inte så härlig ut. Ska försöka ta mig utanför dörren idag med solglasögon för att få lite luft och röra på mig lite grann i alla fall. Sen kanske sitta med öppet fönster och filtar för frisk luft känns såå behövligt när man är tjock i huvudet.
 
Idag går jag in i vecka 18, alltså 17+0, och appen säger att det är fullt möjligt att känna rörelser från det aktiva lilla undret. Främst i form av "kurrningar" och "fladder". Ska vara extra uppmärksam. Sen kan det ju vara så att veckan inte stämmer då vi inte varit på ultraljud. Har hört främst om folk som får hoppa tillbaka i veckorna men jag hoppas det stämmer eller att vi hoppar fram. 
 
Nu mår jag i alla fall mycket bättre. Inte illamående alls lika ofta som innan och tröttheten är inte på samma sätt även om jag gärna sover en stund på eftermiddagen. Hur mådde ni andra runt veca 18?
Är så himla sugen på att träna nu men ska hålla ut tills jag blir frisk!
 
Fortfarande en liten kula. Större på kvällarna.
 
 
 
 
Graviditeten | babybump, bebis, gravid, gravidblogg, graviditet, pregnancy | |
#1 - - JUNITJEJ:

Så kul att se magen växa!

Svar: Ja, det är spännande!
Josefin

#2 - - Anonym:

Jag kände inga rörelser förrän v 25-26 tror jag pga att jag hade moderkakan I fram som isolerade rörelserna

#3 - - Anonym:

Jag kände inga rörelser förrän v 25-26 tror jag pga att jag hade moderkakan I fram som isolerade rörelserna

Svar: Det är ju så individuellt!
Josefin

#4 - - Emma Cosgrove:

hihi ja, än så länge är du inte stor minst sagt, men det kommer, snart når du knappt fötterna (Kanske) :P
Skönt att du mår bättre, jag mådde bland annat småilla i stort sätt hela graviditeten, sjukt jobbigt när det aldrig släppte riktigt...
Jag kände första rörelserna i v 16 :)

Svar: Oj, tidigt! Illamåendet är ingen hit asså :P
Josefin

Upp