Åh, älskade alla hjärtans dag...?

Eller vad är det för dag egentligen? Förstår väl grejen på ett sätt men att visa uppskattning en viss dag per år bara för att? Nä, jag vill visa och ha uppskattning alla dagar, året runt. Så vill jag att mitt äktenskap ska vara. 
L-G var ändå fantastiskt fin och kom hem med en fin bukett blommor (som jag såklart blev jätteglad för!) men inte hade det spelat någon roll om det var idag, den 14:e februari, eller en annan dag. Han sa att han såg alla män gå in i blombutiken nedanför oss och att han liksom bara flöt med strömmen. Haha!
 
Min dag har bestått av HLR-utbildning, illamående, trötthet, promenad i solen, sovstund och sen en brakmiddag med min älskade man bestående av stuvade makaroner och falukorv. 
Nu är jag hemma själv, trött med huvudvärk och ska dricka te och vila.
 
Kärlekens lov
Kärleken är tålig och mild.

Kärleken avundas inte,

den skryter inte,
 den är inte uppblåst.

Den beter sig inte illa,
  den söker inte sitt,

den brusar inte upp,
 den tänker inte på det onda.
Den gläder sig inte
över orätten
 men gläds med sanningen.
Allt bär den, allt tror den,
 
allt hoppas den,
 allt uthärdar den.
Kärleken upphör aldrig.

(1 Korinthierbrevet 13:4-8)
 
 
Vardagen | allahjärtansdag, bibeln, kärlek, love | |
Upp