Håravfall, hängstjärt och nittonde veckan.

Hon sover fortfarande bra om nätterna men hon är lite svårsövd om eftermiddagarna. Men alltid att hon somnar i vagnen. Hon vill inte äta lika ofta så hon kanske har fattat grejen med att få i sig mer på en gång. Vi fortsätter med smakportioner men jag fortsätter att amma. Och flaskan går inte så bra, även om hon fattat grejen.
 
Hon fick sitta i stol för första gången och det gick faktiskt bra! Jag tyckte att det var för tidigt. Hehe, mest för att tiden går så fort och såg det komma mycket längre fram... Men det är bra för nackträningen så jag kanske tar upp vår från källaren.
 
Själv går jag här. Med min foglosning, min slappa stjärt (inte framstjärt alltså), förtvinande muskler och håravfall. Jag vet att håret trillar av vid amning, "det är håret du inte tappade under graviditeten", men alltså jag har tappat en tredjedel av mitt hår! "Det växer ut". Ja, det gör det troligtvis men det är ju inte så att jag kommer att ha tjockt hår om sex månader igen för det tar ju superlång tid för håret att växa ut långt! Får nog satsa på en page som i vanliga fall inte skulle funka på mitt tjocka hår. Och tur att jag har (hade) tjockt hår så jag har råd med alla tussar som lossnar vid varje genomdrag av håret.
 
I lördags vaknade hon 10.30... 
 
Hälsade på på min gamla skola och körde ett jympapass med jultema jag och min gosebjörn. Merry fitness. 
 
Tack för snö. Inte gött med vagn alltid men bra träning.
 
 
 
 
Vardagen | bebisblogg, mammablogg, mammaliv | |
Upp