Kunna träna och tredje veckan.

Idag är Lillan tre veckor gammal och veckorna har gått i ett. Min lillebror hade tre veckor kvar på semestern när vi var på bb och jag undrade igår när han tänkte komma. Det blev ju försent... Så är det i bebisbubblan. 
L-G är hemma sin sista vecka med pappadagar och vi ska försöka njuta av den med besök och lite utflykter.
 
Idag vaknade vi dock ganska slut båda två, i varsin säng. Han slut efter bröllop och jag efter en grymtande Lillan. Jag är jättetacksam att hon sällan skriker men hon ligger och grymtar och tar i. Okej att jag byter blöja hundra gånger om dagen men inte kan det alltid komma bajs. Varför låter hon så?
Hon är mycket mer vaken nu. Ibland nöjer hon sig med att ligga själv i sitt babynest och ibland vill hon sitta lite mer.
 
Efter 45 min promenad i solen idag var jag på ännu en kontroll hos barnmorskan för att kolla att allt såg bra ut. Allt såg bra ut och jag sa att jag trodde att det främst var fogarna som gjorde ont och inte stygnen. Hon kände också att knipet funkade, lät förvånad och sa "Bra!". Träning ger färdighet vet ni!
Jag frågade när jag kunde börja träna igen och idag kan jag börja med styrka och såklart promenader (gärna med fogbälte). Hon kollade mina magmuskler med och de hade nästan gått ihop! Om några veckor kan jag även träna raka bukmuskeln och nu ska jag börja med inre muskulaturen. Så glad!
 
Leva i sängen.
 
Taco-måndag, typ andra gången i vårt förhållande vi äter tacos, haha!
 
Hennes bästa position när hon är vaken. Hon droog till med ett litet, litet leende också!
 
 
 
 
Vardagen | bebis, bebisbubbla, eftergraviditet, familjeliv, hälsa, mamma, mammmaliv | |
#1 - - Erica:

Blev så glad av att läsa det här inlägget!:D
Så kul med framgångar och vilken söt liten tjej ni fått!:)

Svar: Vad roligt! Tack (:
Josefin

Upp