Hormoner, smärta och andra veckan.

Idag är hon två hela veckor Lillan. Snart kan hon väl gå, börjar första klass och förlova sig. Och snart har hon ett namn...
 
Andra veckan har gått och hon är mer vaken. Hon har sovit lite oroligare ibland och vill gärna vara nära oss. Vi har också hunnit med vårt första besök på akuten och vi känner att team Bengter sammarbetar bra! Hon har klegg i ögat, vilket är vanligt hos barn p.g.a. trånga tårkanaler, men nu svullnade det upp massor på bara ett dygn. Det gick tack och lov fort och vi fick komma in direkt. Tror de prioriterar så små barn för att de inte bör sitta bland massa andra sjuka barn. Nu hoppas vi på ögonsalvan! 
 
På kvällarna har jag varit rädd. Då kommer känslorna. I alla fall mer tydligt, mer negativa. Hormonerna fyller upp hela huvudet och får mig att gråta. Jag börjar tänka på att "allt var lättare innan", "hela augusti bara försvinner utanför lägenheten" och "tänk om jag får förlossningsdepression". Är väldigt trött på kvällarna också vilket inte gör saken bättre. Men det är dags att vända de tankarna!
 
De första dagarna när vi kom hem kunde jag promenera en timme med L-G. Nu har jag haft samma smärta i nedre partier ca en vecka utan att det ens blivit lite bättre. Okej att det gör ont efter att du fött barn men att det typ blivit sämre eller inte alls bättre kändes inte okej. Jag fick tack och lov en tid redan idag hos barnmorskan och hon kunde plocka bort några stygn och konstatera att det ändå såg bra ut. Nu hoppas vi på att det var stygnen som skavde så det blir bättre snabbt! 
 
 
Vardagen | bebis, bebisliv, efterförlossning, familjeliv, hormoner, mamma | |
#1 - - NORRSKEN EMMA:

så liten och söt =)

ha en fin måndag

Svar: Tack(: Detsamma!
Josefin

#2 - - Belinda:

Hjärtat! Känner så igen mej! Usch den första tiden med en nyfödd är inte bara rosenskimrande! Kramar!

Svar: Tack för förståelse och igenkänning! Hörs snart<3
Josefin

#3 - - Belinda:

Hjärtat! Känner så igen mej! Usch den första tiden med en nyfödd är inte bara rosenskimrande! Kramar!

Upp