Hennes namn är...

Jag hade massa förslag på namn om det skulle bli en tjej men L-G ratade de flesta. För det första var vi ju från början ganska övertygade om att det skulle bli en kille också. Oddsen var för små då jag bara har bröder, L-G bara har bröder och dessutom är sex av sju syskonbarn killar. Men vi fick en underbar liten dotter!
På BB hade vi tillslut tre förslag som vi tänkte att vi provar, ett om dagen, för att se vad vi gillar mest. Det tog mer än varsin dag. Men tillslut... igår under dramatiska omständigheter behövde hon ett namn.
 
Hon ska heta Vera.
 
Varför Vera? 
Vera betyder tro och sanning. Wow.  Vi som har en tro på Jesus och tror att Han är sanningen. Vera känns så vackert.
 
 
Fotografi, Vardagen | barn, barnfotografering, bebis, familj, familjeliv, foto, fotografering, fotografi, lindex, nyfödd | |
#1 - - Jennie%20Hallgren:

Superfint. Älskar betydelsen. Namn är viktigt!

Svar: Tack! Ja, om man kan ta nåt som betyder nåt fint så vill man ju det. Lars ville också Miriam. Jag ville Liv. Hehe
Josefin

#2 - - Malin:

Vera är ett superfint namn. Har en flyktingfamilj från Syrien som jag lärt känna och stöttar med vad jag kan och de har 6 små barn hemma just nu och sist jag var där så fick jag förklarat för mig vad varje namn hade för betydelse. Det var så vackert och kändes plötsligt trist hur vi i vår kultur sällan har koll på vad namn betyder eller har det i åtanke när vi väljer.

Svar: Häftigt! Ja, om man hittar ett fint namn OCH betydelse är det ju fantastiskt!
Josefin

Upp