Att vara mammaledig - kommer det vara såhär?

Ja, andra dagen är snart gjord på mitt nya jobb som mammaledig. Mammajobb borde det heta. Idag sov vi till 10.30, vilket var sjukt skönt men vad har jag gjort sen? Mammajobbat. Hann i alla fall få undan lite disk och äta en halv portion lunch innan Lillan ville ha mat. Kall mat och kallt kaffe är grejen nu.
Igår hann jag träna kort med amningspaus, gå ut och gå och börja med maten innan L-G kom hem. Vad händer med dagarna? De går så fort och inget hinns med! Jo, jag är ju faktiskt med min älskade dotter och det är så det ska vara. Men jag trodde nog jag skulle hinna med mer annat. Det är kaos här hemma och jag vill bara fixa! Vill bara säga att jag är så tacksam för vår dotter och jag önskar inget annat än att vara hemma, så det inte blir några missförstånd här. 
 
Så småningom kanske jag också kommer att hinna sy kläder, läsa på om gravid/efter graviditets-träning och måla med vattenfärg.
 
Snart ska vi hämta L-G på jobbet och jag borde köpa en present. Han fyller år imorgon.. Stackarn glömdes bort när Lillan kom men han har sagt att han har allt han kunnat önska i livet<3
 
Kolla den lilla tungan<3
 
Mormor har stickat en UNDERBAR kofta! Tack!
 
Sista skörden förmodligen. Har glömt att vattna lite på sistonde...
 
Pappas gamla tröja.
 
Vardagen | barn, bebis, familjeliv, mamma, mammablogg, mammaledig, mammmaliv, newbie | |
#1 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Fin kofta som mormor hade gjort :)

Svar: Ja, hon är duktig! (:
Josefin

#2 - - Lillemmish - mode - inspo:

vilken fiin kofta :)

kramizz
ha en underbar dag
kram

Svar: Tack(: Detsamma!
Josefin

#3 - - Jennie :

Känner igen mig! Mammajobba yes! Men efterhand får en förhoppningsvis in nån typ av rutiner ❤️❤️❤️

Svar: Tack för peppen! <3
Josefin

Upp