Jag känner mig gravid.

Nu känner jag mig verkligen gravid, på riktigt. Innan har magen växt, mått illa i början, varit trött med fler normala åkommor. Men fler saker kommer. Nedan listar jag några saker som just nu härjar i kroppen:
 
- Illamåndet är tillbaka, jag mår inte så illa som jag gjorde i början men senaste veckan har det varit varje dag tror jag.
 
- Ständig hunger. Skulle kunna äta alltid tror jag. Jag är hungrig i princip två timmar efter varje måltid. Och mycket vill jag äta. Nästan tills jag spyr. Kämpar med att hålla mig undan näringslös mat.
 
- Ryggvärk. Japp, kämpa på i 14 veckor till och större ska jag bli. Känns främst när jag gått länge. 
 
- Bebissparkar. Oj vad den rör sig massor. Det är för det mesta härligt men ibland tycker jag den ska sova lite mer.
 
- Otympligheten är ett faktum. Knepigt att resa på sig bara man har en lutning på 5 grader.
 
- Har börjat få sammandragningar mycket oftare. Det gör oftast inte ont men magen blir stenhård och jag får sätta mig ner ibland.
 
Vad hade ni för krämpor runt vecka 26?
 
Bilder från min instagram.
 
 
Graviditeten | babybump, bebis, gravid, gravidblogg, graviditet, graviditetstecken | |
Upp