Det är ett vackert gossebarn.

Vill introducera er till den senaste lille killen i familjen. Han va så listen som minus en månad när vi träffade honom. Såå liten! Man blir förundrad varje gång hur små bebisar kan vara. Och fascinerad över hur ett sådant litet barn kan bli till med hjälp av två andra människor. Och Gud. Är övertygad om att ett sådant litet mästerverk inte kan bli till av en slump. Hur alla celler bildar lungor, ögon och små tår. Hur vi kan känna, drömma och lukta. Wow.
 
13 Du har skapat mina njurar ,
du vävde mig i moderlivet.
14 Jag tackar dig för att
jag är så underbart skapad.
Underbara är dina verk,
min själ vet det så väl .15 Benen i min kropp
var inte osynliga för dig
när jag formades i det fördolda,
när jag bildades i jordens djup.
16 Dina ögon såg mig
när jag bara var ett foster.
Alla mina dagar blev skrivna
i din bok,
formade innan någon av dem
hade kommit.

Psaltaren 139:13-16
 
 
 
 
Fotografi, Min tro | barn, bebis, gravid, graviditet, liv, tacksamhet, tankar | |
Upp